Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

1]   ΚΥΡΙΑΚΗ  ΜΕΤΑ ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ.

1]   Βιβλίον Ησαΐου : Κεφ, Θ' .... χώρα  Ζαβουλών, η γη Νεφθαλείμ οδόν θαλάσσης και οι λοιποί, οι την παραλίαν κατοικούντες  και  πέραν του Ιορδάνου Γαλιλαία των Εθνών, τα μέρη της Ιουδαίας, 2 ο λαός ο πορευόμενος εν σκότει, ίδε φως μέγα, οι κατοικούντες εν χώρα και σκιά θανάτου, φως λάμψει εφ' υμάς. 

2] Βιβλίον Ησαΐου : Κεφ, ΞΑ' στίχοι 1-11. 1] Πνεύμα Κυρίου επ' εμέ, ου ένεκεν έχρισέ με ευαγγελίσασθαι πτωχοίς  απέσταλκέ με, ιάσασθαι τους συντετριμμένους την καρδίαν κηρύξαι αιχμαλώτοις άφεσιν και ανάβλεψιν τυφλοίς 2]  καλέσαι ενιαυτόν Κυρίου δεκτόν...... .  Παλαιά Διαθήκη έκδοση Ζωής 1969. Άδεια πρώτης εκδόσεως Ιεράς Συνόδου 1/6/1928.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ  κατά Ματθαίον κεφ, Δ'στ, 12, 13.

   Ακούσας δε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης παρεδόθη, ανεχώρησεν εις την Γαλιλαίαν και καταλιπών την Ναζαρέτ, ελθών κατώκησεν εις Καπερναούμ την παραθαλασσίαν εν ορίοις Ζαβουλών και Νεφθαλείμ, ίνα πληρωθή το ρηθέν διά Ησαΐου του προφήτου λέγοντος: Βιβλίο Ησαΐας,  Θ' κεφάλαιο αρχή, και κεφάλαιο ΞΑ' αρχή.  Σε σύντομο χρονικό διάστημα η εκκλησία συντομεύει τα χρόνια της ιδιωτικής ζωής του Χριστού, Ιησού του Ναζωραίου σε 12 ημέρες [Γέννηση, Βάπτιση,  Σαραντάριο όρος, θαύματα, επιστροφή εις Ναζαρέτ, όλα αυτά τα της περιόδου 30, σε 12 ημέρες] για παιδαγωγικούς λόγους από πλευράς πίστεως. Ευχή Μ, Αγιασμού των Θεοφανείων : χθες  νήπιον σε είδωμεν, σήμερα,  τέλειον άνδρα,  σε ορώμεν.  Εις τέλειον άνδρα τον συναντάμε στον Ιορδάνη όπου κατέφυγε να βαπτισθεί υπό του Ιωάννου ώστε να πληρώσει -εκπληρώσει  κάθε Γραφή ως άνθρωπος και αυτός  υποτασσόμενος στο νόμο. 

   Ο Χριστός πριν αρχίσει την δημόσια δράση του, επεσκεύθη κατά πρώτον την πατρίδα του Ναζαρέτ.  Διάβασε το κατά Λουκά Ευαγγέλιο Κεφ, Δ' στ, 14 - 30, και πως συμπεριεφέρθηκαν στον Ιησού. Εκεί μεγάλωσε και έγινε άνδρας τέλειος. Εκεί είχε γνωστούς, φίλους, συγγενείς, τη γειτονιά, ήταν μέλος της κοινότητας και συμμέτοχος σε  όλα τα κοινωνικά  ευχάριστα και δυσάρεστα όπως στην κάθε κοινωνία ανθρώπων. Επί 30 χρόνια ήταν υποτασσόμενος-υπάκουος στις πατρογονικές αξίες του νόμου. Από την κοινωνία των  Ναζαρινών, ως άνθρωπος θα ήλπιζε και θα περίμενε κάποια αναγνώριση, στήριξη, συμπαράσταση, την όποια βοήθεια κλπ. ή ότι θα του έδιναν κουράγιο στο έργο που άρχισε. Δεν τους ενημέρωσε, δεν τους  ρώτησε βέβαια και να πάρει τη γνώμη τους,  θα ειπεί κάποιος, τι περίμενε τον Ιησού σαν ορφανό και γιό της Μαρίας και του Ιωσήφ που δεν ήταν τότε  στη ζωή. Δεν τους ζήτησε την άδεια κλπ. Δυστυχώς έτσι λειτουργούσε και τότε ο κόσμος, ακριβώς όπως και σήμερα.  Η Ναζαρέτ κατά τους παλαιούς χρόνους των αιχμαλωσιών από Ασσύριους και μετά,  νοθεύτηκε από τους ειδωλολάτρες και διά τούτο ονομάζεται όλη η περιφέρεια Γαλιλαία των εθνών, εθνικών=ειδωλολατρών,  που ήταν στο σκοτάδι της αγνωσίας περί Θεού. Οι γνήσιοι Ιουδαίοι στην πλειοψηφία ήταν στα Ιεροσόλυμα και στις γύρω περιφέρειες. Η κάθε περιοχή της Παλαιστίνης είχε και ποσοστό εθνικών, άλλη περισσότερο και άλλη ολιγότερο.  Η Ναζαρέτ είχε τη φήμη της κακής και υποβαθμισμένης πόλεως, με κακούς κατοίκους δεν είχε καλή μαρτυρία μεταξύ των πόλεων κλπ. 

   Διά τούτο ο Ναθαναήλ είπε στο Φίλιππο το γνωστό: [είσαι με τα καλά σου] τι καλό μπορεί να έλθει από τη Ναζαρέτ, λόγω της ασημότητας της πόλεως, όταν του πρότεινε ο Φίλιππος να πάνε να τον δούνε στη Ναζαρέτ, και ότι αυτός είναι  ο αναμενόμενος  Μεσσίας που γράφουν οι Γραφές. Την συμπεριφορά των Ναζαρινών την δέχτηκε ο Χριστός, δεν διαφώνησε ούτε προσπάθησε να τους πείσει με διάλογο [ίσως και να έγινε μεταξύ των] αλλά σεβάστηκε την επιλογή τους και την απόφασή τους ότι δεν ήταν δεκτός στην πατρίδα του, [όπως όταν έφυγε και από την χώρα των Γαδαρηνών] διά τούτο είπε το : ουδείς προφήτης δεκτός στην πατρίδα του. Έτσι ο Ιησούς ανεχώρησε [ανεχώρησεν] και κατέλειπε  [καταλιπών] την Ναζαρέτ την οποία μάλλον δεν ξανα-επεσκεύθηκε. Από γεννήσεως ανεπιθύμητος ο μικρός Ιησούς από την τότε πολιτεία. ανεπιθύμητος και ως αγέννητος, δεν βρέθηκε; ή δεν του έδωσαν κατάλυμα διά να γεννηθεί. Διωγμένος και μετανάστης από μικρός. Ανεπιθύμητος και από τους χωριανούς του, τους φίλους του που μεγάλωσαν μαζί στην ίδια γειτονιά. 

   Ανεπιθύμητος ας το πούμε ότι, οι Ναζαρινοί ήταν βιολογικοί συμπολίτες, ως άνθρωποι της ίδιας πόλεως και  κοινωνίας. Ανεπιθύμητος και από τους πνευματικά συγγενείς στην Ιουδαϊκή πίστη. Ανεπιθύμητος στις συναγωγές από τον έλεγχο, των λόγων του και των έργων του, καθώς και όλη η  κριτική από τους διδασκάλους, Γραμματείς και Φαρισαίους οι οποίοι του έδειχναν ότι είναι ανεπιθύμητος, κρατώντας υποκριτικούς τρόπους συμπεριφοράς, περιμένοντας να βρουν κάτι μεμπτό ώστε να πιαστούν από αυτό και να τον ενοχοποιήσουν επίσημα. Δεν μπορούσαν φανερά να τον αποκηρύξουν διά τον φόβο του λαού ο οποίος τιμούσε τον Ιησού στον οποίο ήλπιζαν προκειμένου να εκπληρωθεί  το δικό τους θέλημα. Το θέλημα του Θεού και του Νόμου ήταν ανύπαρκτο, τον πρώτο και τελευταίο λόγο είχε το θέλημα των ανθρώπων. Με τόσα δώρα ο Χριστός κηρύχτηκε ανεπιθύμητος στην πατρίδα του και αργότερα από όλο το Ιουδαϊκό γένος. 

   Οι Έλληνες αμέσως καθώς  φαίνεται τον  ανεπιθύμητο και διωγμένο και  πρόσφυγα Ιησού πλέον, τον  δέχτηκαν όλον, όπως ήταν, και τον φιλοξένησαν 2000 χρόνια. Δυστυχώς και στην Ελλάδα σήμερα  ο Ιησούς έχει πολλούς αντιπάλους, μάλλον εχθρούς.  Οι Έλληνες κηρύσσουν και δημοσιεύουν με τον τρόπο ζωής τους ότι, ο Ιησούς είναι ανεπιθύμητος !!!  Όλοι οι ναοί είναι αφιερωμένοι στην πίστη του Ιησού του Ναζωραίου. Πόσα είναι τα τακτικά μέλη της Εκκλησίας του Χριστού; Κάτω από τα δάκτυλα του ενός χεριού σε ποσοστό επί τοις %. Οι καρδιές των Ελλήνων ορθοδόξων δεν είναι αφιερωμένες στον Ιησού τον Ναζωραίο. Την αγάπη τους την απέσυραν από το Χριστό και την παρέδωσαν να την χειριστεί ο πονηρός.  Δεν ακούνε το θέλημα του Θεού, παρά μόνο το δικό τους θέλημα. Δεν διδάχτηκαν οι νεο-΄Ελληνες, διά τούτο και δεν το έμαθαν. Είναι απρόθυμοι και  δεν θέλουν να  γνωρίζουν το θέλημα του Θεού. Το θέλημα του διαβόλου το σπουδάζουν, δαπανούν χρήματα, αναδεικνύονται στην κοινωνία, και γίνονται πρότυπα για τους νέους. Ελάχιστοι από αυτούς στα γεράματα υποκριτικά και από φόβο επικείμενου θανάτου για το ότι έκαναν στη ζωή τους δακρύζουν.   Πολλά διαβολικά και άλλα τα γνωρίζουν και τα θυμούνται απ' έξω, για τα του Θεού δηλώνουν παντελή άγνοια. Αισθητικά και μόνο κάποιο ποσοστό τον ανέχονται το Χριστό για να πάρουν αυτό που θέλουν,  άλλοι σαν ηρεμιστικό, άλλοι σαν τονωτικό, άλλοι από ανάγκη,  άλλοι πηγαίνουν στο ναό σαν τόπο κάποιας εκδήλωσης ή τόπο αναψυχής μασώντας τσίχλα, άλλοι σαν τόπο που παίρνουν το αναψυκτικό τους. Άλλοι σαν τόπο και περιβάλλον που τους χαλαρώνει. Άλλοι σαν παιδική χαρά για μεγάλους, και πάει λέγοντας. 

   Δεν του ζητάνε, παρά μόνο του υποδεικνύουν τι θα τους δώσει. Έχουν αυτάρκεια σε αγαθά γιατί να υποχρεωθούν να ζητήσουν; Πιστεύουν ότι τα πάντα είναι δικά τους, και έχουν δικαιώματα και κατοχή και καμία υποχρέωση.  Δεν τον ευχαριστούνε, διότι τους έδωσε λιγότερα από ότι ζήτησαν, αλλά και  αυτό που τους δόθηκε, νομίζουν ότι  η δική τους ικανότητα το κατέκτησε.  Δεν τον δοξάζουν, διότι η δόξα ανήκει πλέον στον άνθρωπο, στην επιστήμη η οποία θεοποιήθηκε τούτο τον νέο αιώνα. Όλοι τον θέλουν υπηρέτη και διάκονο. Ο Χριστός ήλθε ως υπηρέτης, θα έλθει και ως αφέντης. Ο Χριστός έχει όλους του ρόλους αν θέλεις αδελφέ να μάθεις και είναι τέλειος στον κάθε ρόλο. Διά όλους τους θεσμούς στο έθνος μας ο Χριστός είναι ανεπιθύμητος, δεν υπάρχει καθόλου χώρος διά αυτόν, όλα τα υπόλοιπα χωράνε.  Καταλιπών την Ναζαρέτ αδελφέ, ανεχώρησεν ο Χριστός, γιατί να μην αναχωρήσει και από την Ελλάδα και να την εγκαταλείψει;     Σκέψου και εμβάθυνε αδελφέ στο παραπάνω φτωχό κείμενο, κάνε το εσύ πιο πλούσιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου