ΚΥΡΙΑΚΉ των ΔΈΚΑ ΛΕΠΡΏΝ. Λουκάς κεφ, ΙΖ' στ, 12-19.
ΛΈΠΡΑ ΑΜΑΡΤΊΑ ΜΕΤΆΝΟΙΑ ΘΕΡΑΠΕΊΑ.
Η πηγή της θεραπείας των σωματικών ασθενειών είναι η παρατήρηση [επί παντός] και η γνώση. Η φαρμακο-επαγρύπνηση είναι 1] παρακολούθηση [της πορείας όποιας ασθενείας] 2] παρατήρηση, [συμπτώματα περιστατικών] 3] καταγραφή, [σε ποσοστά επί τοις %], 4] σύγκριση, [ηλικιών και εποχών], 5] αξιολόγηση, [του αποτελέσματος], 6] συνδυασμός, [φαρμάκων, ασθένειας, ηλικίας] και 7] πρόταση, [για συνταγή, δοσολογία σκευασμάτων για την θεραπεία όποιας ασθένειας]. Η γνώση είναι θηλυκού γένους, και είναι η μητέρα όλων των επιστημών, καθώς και της ιατρικής επιστήμης.
Η ιατρική επιστήμη είναι για να θεραπεύει «μικρές» σωματικές αρρώστιες, [η φύση της είναι να θεραπεύει τα πάντα του σώματος, καθώς και η μετάνοια να θεραπεύει τα της ψυχής] διότι οι δυνατότητες που έχει ο κάθε ιατρός είναι περιορισμένης ικανότητας και όχι επί παντός συμπτώματος. Σήμερα θεωρούμε ότι η ιατρική επιστήμη κάνει θαύματα. Μπροστά στην ολική υγεία και στον θάνατο [ο οποίος είναι αρρώστια] είναι μικρή. Λέγουν πολλοί ιατροί: [έπραξα ότι μπορούσα, από δω και πέρα άλλος έχει το λόγο, ποίος;]. Ασθένειες είναι οι όποιες δυσλειτουργίες των μελών του σώματος του όλου ψυχοσωματικού ανθρώπου. Η ιατρική επιστήμη αντιλαμβάνεται την δυσλειτουργία των οργάνων του σώματος, όχι τον πόνο. Ο πόνος στο σώμα είναι αποτέλεσμα όποιας φθοράς των οργάνων, ο πόνος στην ψυχή είναι αποτέλεσμα αμαρτίας.
Ο Χριστός ως ο μόνος καθηγητής σώματος και ψυχής, δεν είπε σε κανέναν ασθενή: πήγαινε στο γιατρό να γίνεις καλά, αφού ο ίδιος ως και ιατρός, κάλυπτε το διπλό του ανθρώπου. Ο Χριστός θέλει ολική υγεία του ανθρώπου, ριζική θεραπεία και όχι μερική. Διά τούτο χτύπησε στην ρίζα του κακού, και όχι στην επιφάνεια. Και πριν και τότε υπήρχε ιατρική επιστήμη. Σε όλα τα προβλήματα των ανθρώπων περί υγείας έλεγε: η πίστη σου σε έσωσε, [δηλαδή σε θεράπευσε] καθώς βλέπεις έγινες καλά, όμως μην ξανά-αμαρτήσεις, διότι θα πάθεις χειρότερα, δηλαδή θα αρρωστήσεις πιο βαριά. Δηλαδή η αμαρτία αυξάνει την φθορά του σώματος.
Ουκ έχω άνθρωπο [για όποια βοήθεια] είπε ο παράλυτος στο Χριστό και ενώ ήταν τόσο κοντά στην κολυμβήθρα. Η Εκκλησία στις ευχές ονομάζει τον Χριστό ιατρό ψυχών και σωμάτων. Στην κατάσταση προ της πτώσεως [της αμαρτίας] ο άνθρωπος είχε πλήρη υγεία σώματος και ψυχής. Στην μετά την πτώση, που είναι ορόσημο στην πορεία του ανθρώπου, που εισήλθε η αμαρτία, ανετράπησαν όλα, και για το σώμα και για την ψυχή, δηλαδή όλα τα ονομαζόμενα από τον άνθρωπο όπως, προβλήματα, εμπόδια, δυσκολίες, ασθένειες σώματος και ψυχής κλπ. Το βιβλίο της Π, Διαθήκης Σοφία Σειράχ κεφ, ΛΗ' = 38 αναφέρει περί της ιατρικής επιστήμης δια την θεραπείαν ασθενειών του σώματος κλπ. Την ασθένειαν την Λέπρας αν και σωματική φαινόμενη, την ανέθεσε εις τους ιερείς.
Η ασθένεια του Κάϊν ήταν ψυχολογική όχι σωματική. Γνωρίζουμε εμείς οι χριστιανοί σήμερα ότι, πριν την αμαρτία στον συγκεκριμένο χώρο του παραδείσου δεν υπήρχαν τα παραπάνω προβλήματα, μετά όμως την αμαρτία εμφανίστηκαν και διαγνώστηκαν στο τόπο της εξορίας. Ο Αδάμ έξω του παραδείσου [από δοξαστικό τροπάριο του εσπερινού της Κυριακής Τυρινής, της εξορίας των πρωτοπλάστων εις τον κόσμον] θρηνούσε και έλεγε: Εξεβλήθη Αδάμ του παραδείσου ....... ωδύρετο ολολύζων ελεεινή τη φωνή και έλεγεν ....... οίμοι τι πέπονθα ο τάλας εγώ και έλεγεν, μίαν εντολήν παρέβην και των αγαθών απάντων εστέρημαι, ....... .
Με δυνατή τη φωνή ο εξόριστος Αδάμ έλεγε τα παραπάνω λόγια, επίσης με δυνατή τη φωνή και οι δέκα λεπροί εξόριστοι από την κοινωνία φωνάζοντες έλεγον: Ιησού επιστάτα ελέησον ημάς. Του Αδάμ την φωνή δεν την άκουσε ο Θεός. Την φωνή των δέκα λεπρών την άκουσε ο Ιησούς [εξ άλλου διά τούτο ήλθε στον κόσμο, και τους παραπέμπει στην τότε «εκκλησία» του], και τους παραπέμπει εις τους ιερείς του Θεού. Δεν τους συνέστησε ούτε ιατρούς, ούτε φάρμακα. Ο ένας μάλλον καθ' οδόν εθεραπεύθη και επέστρεψε να ευχαριστήσει τον Κύριο.
Γνωρίζει ο χριστιανός ότι, της όποιας αρρώστιας, ή ψυχής, ή σώματος, έχει προηγηθεί η αμαρτία. Το όποιο αποτέλεσμα όποιας αμαρτίας, είναι η αρρώστια, ή σώματος, ή ψυχής, ή και τα δύο μαζί. Ο Χριστός ήλθε να θεραπεύσει πρώτα την λέπρα της αμαρτίας, και μετά την λέπρα της ψυχής, ή και αντίθετα. Πρώτα γιάτρεψε τους Λεπρούς και ύστερα τον ψυχασθενή κύριο Ζακχαίο. Η Λέπρα είναι τύπος της αμαρτίας. Ο στρατηγός Νεεμάν ο Σύριος έγινε λεπρός στο σώμα από την αμαρτία. Η θεραπεία του ήταν να βουτήξει επτά φορές στον Ιορδάνη. Η Μαριάμ αδελφή Μωυσή και Ααρών, έγινε λεπρή από την αμαρτία. Η θεραπεία της ήταν να εξοριστεί από την κοινωνία επτά ημέρες. Καθόλου χρήση φαρμάκων.
Το ΕΓΩ [το νοητικό] και το ΘΕΛΩ [το αισθητικό] είναι δύο αίτια που δημιουργούν-υλοποιούν και εξωτερικεύουν την αμαρτία, η δε αμαρτία επιδρά επί πάντων των υλικών.
Διά την όποια κατάσταση βρίσκεται ο κόσμος σήμερα αιτία είναι η αμαρτία στην οποία περιέπεσε ο άνθρωπος. Την αμαρτία ως σπόρο την συνέλαβε ο νους του ανθρώπου, την ανέπτυξε και ως κυβερνήτης έχει τον πρώτο λόγο να μοιράζει ικανότητες στα μέλη του σώματος [να αμαρτάνουν] προς μάλλον όχι καλή, αλλά κακή εκτέλεση. Το σώμα την μετέτρεψε σε επιθυμία, διεκδίκηση, δικαίωμα, ανάγκη, πάθος και εξάρτηση.
Τα προϊόντα της αμαρτίας είναι θάνατος [ψυχοσωματική καταστροφή] λέγει η Γραφή: φόβος, αγωνία, ανασφάλεια, ψυχικά σύνδρομα, πανικός, φθόνος, απάτη, κακία, εκδίκηση, διαίρεση, σύγκρουση, πόλεμος, δηλαδή φόνοι, εκμετάλλευση, αδικία, πόνος, φτώχεια, ορφάνια, χηρεία, αρρώστια, κλπ. Μόνες τους οι βόμβες επιλέγουν, και πηγαίνουν να επιφέρουν την όποια καταστροφή; όχι βέβαια. Το πιστόλι, το μαχαίρι, το όποιο χημικό προϊόν, μόνο του δολοφονεί τον πλησίον μας; βεβαίως και όχι. Η γλώσσα από μόνη της μιλά; όχι. Κάποιο κέντρο δίνει οδηγίες και εντολές αφού με την βλασφημία, με το ψέμα, με την συκοφαντία κλπ, τσακίζει κόκκαλα, ενώ δεν έχει. Τα έγραψα αυτά τα παραπάνω φίλε μου να κάνεις διάλογο με τον εαυτό σου. Εσύ να ανακαλύψεις περισσότερα από τα παραπάνω λίγα.
Άρα τα δεινά αδελφέ από που κατευθύνονται; από τον νου και το πνεύμα του ανθρώπου, του κατά τα άλλα όπως λέμε πολιτισμένου, κοινωνικού και άψογου και τζέντλεμαν ανθρώπου και με την καλλίτερη συμπεριφορά μέσα στην κοινωνική καθημερινότητα. Όμως αυτή η έξωθεν καλή μαρτυρία μας διαψεύδει και με απορία λέμε: δεν το περίμενα ποτέ αυτό που έπραξε αυτός ο άνθρωπος, να όμως που όλο και πιο συχνά τα φαινόμενα θα απατούν, και κατά το κοινώς λεγόμενο θα τρίβουμε τα μάτια μας.
Όλα τα μέλη του σώματος του ανθρώπου παίρνουν οδηγίες και εντολές από το πνεύμα, αφού γίνουν οι όποιες διαβουλεύσεις εσωτερικά. Η κάθε αμαρτία δεν είναι τόσο ατομική όσο νομίζουμε, αλλά η κάθε αμαρτία είναι εν δυνάμει μεγέθυνση και αύξηση αυτής οριζόντια [και όχι μόνο] που μέσα στο χρόνο καταλαμβάνει και αιχμαλωτίζει όλο τον κόσμο. αμήν.
Διαβάστε για περισσότερα περί λέπρας: Παλαιά Διαθήκη, Έξοδος κεφ, Δ' στ, 6,7. Λευιτικόν κεφ, ΙΓ', ΙΔ'. Δευτερονόμιον κεφ, ΙΒ' . Βασιλέων Δ κεφ, Ε᾿. Σοφία Σειράχ κεφ, ΛΗ᾿. των Ο' εβδομήκοντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου