Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

ΓΝΩΡΙΜΙΑ με την ΑΓΑΠΗ.

 Απόστολος Παύλος. Πρώτη επιστολή προς τους Κορινθίους, κεφάλαιο 13 στίχοι 1-8, 13. 

               Ο  ΥΜΝΟΣ  ΤΗΣ  ΑΓΑΠΗΣ. 

Σε ερμηνεία.

  1 Εάν υποθέσωμεν ότι  μιλώ όλες τις γλώσσες των ανθρώπων, ακόμη και την γλώσσα των Αγγέλων, χωρίς όμως να έχω αγάπη, δεν έχω καμία διαφορά από τον χαλκό που βγάζει κάποιον ήχο όταν τον χτυπάνε. Όμοιος είμαι και με ένα κύμβαλο που βγάζει και αυτό κάποιο θόρυβο χωρίς σημασία.

  2 Εάν επίσης έχω προφητικό χάρισμα, και γνωρίζω τα σχέδια του Θεού, και εάν έχω όλη τη γνώση, ακόμη και να μεταθέτω βουνά από την πίστη, αγάπη όμως δεν έχω, δεν είμαι τίποτε.

  3 Εάν διαθέσω όλα τα υπάρχοντά μου για να ταΐσω τους φτωχούς, ακόμη και εάν παραδώσω το σώμα μου να καεί στη φωτιά, δεν ωφελούμαι καθόλου διότι δεν έχω αγάπη.

  4 Εκείνος που έχει αγάπη είναι μεγαλόψυχος, ανεκτικός, η αγάπη έχει πλατιά καρδιά,  με την αγάπη γίνεται ευεργετικός, ωφέλιμος, φιλόξενος, η αγάπη δεν φθονεί, δεν φέρεται με αλαζονεία, η αγάπη δεν φουσκώνει, από οίηση και υπερηφάνεια,

  5  η αγάπη δεν κάνει τίποτε το άσχημο, δεν επιδιώκει το δικό της συμφέρον, δεν ερεθίζεται από θυμό, οργή και φθόνο, δεν βλάπτει ποτέ τον πλησίον, ούτε λογαριάζει το κακό που του έκανε άλλος, όσο και να είναι.

  6 Η αγάπη δεν  χαίρεται όταν βλέπει κάτι άδικο, χαίρεται όταν βλέπει ότι επικρατεί το δίκαιο και η αλήθεια. Είναι πάντα πρόθυμη, δεν κουράζεται, δεν έχει πονηριά ούτε υποκρισία, σου δίνει, δεν σου παίρνει τίποτα,  δεν σε γδύνει σε στολίζει, γίνεται χαλί να την πατήσεις.

  7 Η αγάπη σκεπάζει όλες τις αδυναμίες και τις ελλείψεις που έχει ο πλησίον, δεν τις διαφημίζει, δεν τον προσβάλει, ελπίζει και εύχεται να διορθωθεί ο πλησίον, δείχνει μεγάλη υπομονή στον πλησίον, όποιος και να είναι.

  8 Η αγάπη δεν ξεπέφτει ποτέ, μένει πάντα στο ύψος της, δυνατή και ισχυρή,  ακόμα και μετά θάνατον. Το χάρισμα προφητείας  έχει τέλος, χάρισμα γλωσσών έχει τέλος με το θάνατο, είτε γνώση είναι και όποιες ικανότητες, όλα έχουν τέλος.

  13 Στην παρούσα ζωή στον κόσμο μένουν με τον άνθρωπο, η πίστις, η ελπίδα και η αγάπη. Πρώτη από τα τρία είναι η αγάπη.  Όποιος αγαπά πραγματικά θυσιάζει ότι έχει και θυσιάζεται και ο ίδιος που φέρει την αγάπη χωρίς να ζητά αντάλλαγμα.  

   Σήμερα όλα τα έχουμε, αγάπη, πίστη και ελπίδα δεν έχουμε, γιαυτό πτωχεύσαμεν. ΑΜΗΝ.   


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου