Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

ΠΡΟΣΕΥΧΉ. και ΝΗΣΤΕΊΑ.

 

     Ο άνθρωπος αρχικά δεν είχε γνώση περί προσευχής. Είχε προσωπική [διά ζώσης όπως λέγουν], επικοινωνία με τον ίδιο το Θεό.  Στην συνέχεια έπεσε=αμάρτησε παρανόμησε, με αποτέλεσμα να διακοπεί η επικοινωνία με τον Δημιουργό του. Και μετά το Χριστό η προσευχή είναι προσωπική επικοινωνία [πάλι διά ζώσης ως πανταχού παρών]  πνευματικά όμως.

   Περί προσευχής από τον Χριστό έμαθε. Τώρα η επικοινωνία δεν είναι προσωπική, αλλά διά της προσευχής και της νηστείας, σώματος και ψυχής του ανθρώπου, στον πανταχού παρόντα τριαδικό Θεό. Ο άνθρωπος δεν παρέμεινε καθαρός, λερώθηκε ας πούμε, και έπρεπε να καθαριστεί. Πως όμως, με την προσευχή και την νηστεία, διότι μόλυνε θα λέγαμε και το σώμα και την ψυχή. Το ένα σωματικό το άλλο πνευματικό.

    Ο  Ιησούς Χριστός είπε: ετούτο το ανθρώπινο γένος θα σωθεί μόνο, με την Προσευχή και την Νηστεία. Αυτά τα λόγια είναι τελεσίγραφο θα λέγαμε, για τους χριστιανούς. Οι νεοχριστιανοί όμως  [αγρόν ηγόρασαν και αγοράζουν]. Αγρόν αγόρασα, έχω άλλες δουλειές τώρα, είπε ο καλεσμένος, του Ευαγγελίου,  διέγραψέ με δεν θα έλθω στο τραπέζι στο οποίο με κάλεσες [άνοιξα δουλειές τώρα, επιχειρήσεις αγροτικές, θα λέγαμε κλπ] !!!  

   Τα λόγια του Χριστού οι χριστιανοί δεν τα δίνουν καμία σημασία. Τα λόγια του  αλλουνού [του έξω από μας, του ύπαγε οπίσω μου] τα ακούνε, τα δέχονται και τα τηρούν κατά γράμμα, που λέγει ο λαός. Ο άνθρωπος είναι 1] σώμα και 2] ψυχή. Ο Θεός τα παρέδωσε στον άνθρωπο και τα δύο υγιέστατα. Στην πορεία αρρώστησαν και τα δύο με υπαιτιότητα του ανθρώπου. 

   Το αποτέλεσμα είναι ο θάνατος σώματος και ψυχής, που χάνονται και τα δύο. Ήλθε ο Ιησούς και έδωσε συνταγή θεραπείας και του σώματος και της ψυχής. Ποία είναι η συνταγή; Η προσευχή και η νηστεία. Εντελώς δωρεάν ο γιατρός. Ούτε σε φαρμακεία να τρέχεις, ούτε χρήματα να πληρώνεις. Λέγει κάποιος ότι η προσευχή είναι άθληση, προπόνηση, γυμναστήριο δωρεάν, δεν πληρώνεις τίποτε, αλλά σε φρεσκάρει, σε ανανεώνει, σε υγιαίνει ψυχοσωματικά κλπ.  Φτάνει να αγαπάς όλο σου το είναι, και να θέλεις. Εσύ μόνο τη διάθεση θα διαθέσεις, ότι άλλο θα το βάλει ο Θεός.

   Η προσευχή προϋπόθεση έχει τον 1] σεβασμό,[εσύ άνθρωπος, αλλά εκείνος Θεός, κατεδέχθη να κατέβη τόσο χαμηλά, από ταπείνωση για χάρη σου] 2] την  υπακοή, [μέχρι θανάτου έκανε υπακοή στον Θεό Πατέρα του] ο Χριστός είπε στον καθένα μας, να προσεύχεστε, διότι η προσευχή είναι επικοινωνία με το Θεό, σε δέχεται σε ακρόαση θα λέγαμε, [ποιον; εσένα και εμένα τους άχρηστους και πρόσθεσε ότι σου ταιριάζει φίλε μου]  είναι πάρε δώσε, σου μιλάει και του μιλάς, κλπ, εσύ το χώμα φτάνεις τόσο κοντά στο Θεό σαν επί ίσοις όροις και διαλέγεσαι!!!  3] την  μίμηση, ο Χριστός προσευχήθηκε στον κήπο της Γεθσημανή για να τον αντιγράψουμε=μιμηθούμε από τους Αποστόλους που τον είδαν, 4] την  προσπάθεια, να επιμένουμε αγωνιστικά ελπίζοντας σε θεραπεία, να διαθέσουμε χρόνο,  πως για το στομάχι μας διαθέτουμε πχ, ένα μήνα τηρώντας την όποια αγωγή του γιατρού με όποιο κόστος. Τον χρόνο δωρεάν μας τον προσφέρει ο Θεός. Χθες κοιμήθηκες, σαν να πέθανες και το πρωί αναστήθηκες. Από μόνος σου κοιμήθηκες, αλλά από το Θεό αναστήθηκες=ξύπνησες. Η προσευχή δεν γίνεται για το Θεό αλλά για εμάς. Με την προσευχή ερευνάς και ανακαλύπτεις τον Θεό. Όταν φωνάξεις εκεί είναι σε ακούει, όπου και να είσαι. Ανταποκρίνεται άμεσα αν παραστεί ανάγκη. Δεν σε ξεχνά όπως ξεχνάμε εμείς. 

   Η προσευχή θέλει προετοιμασία και όλο τον εαυτό σου συγκεντρωμένο και να γνωρίζεις αυτό που πρόκειται να ακολουθήσει,  θέλει το χώρο της, τον τρόπο της. Θέλει χρόνο, η νύχτα σε βοηθά περισσότερο ωφέλημα,  θέλει ησυχία, και όχι θόρυβο, θέλει ηρεμία, και όχι ταραχή,  θέλει αν είναι δυνατόν τόπο κατάλληλο, θέλει και άλλα βοηθητικά μέσα, όπως δεν θέλει πολύ φωτεινό χώρο κλπ. 

   Η εκκλησία του Χριστού λέγει ότι: με τρεις τρόπους, μεθόδους προσευχόμαστε. 

   Ο ένας είναι της δόξας=δοξολογίας. Δηλαδή διά της προσευχής τον αναγνωρίζουμε ως δημιουργό του εαυτού μας και τον δοξάζουμε. Δεν τον ξεχνάμε ποτέ. Τον υμνούμε ανά πάσα στιγμή διότι μας χάρισε γη και ουρανό, τα πάντα.  Η δόξα και η ευχαριστία είναι διά βίου, και στα ευχάριστα και στα δυσάρεστα της ζωής.   

   Ο άλλος είναι της αίτησης=ζήτησης. Ζητάτε και θα σας δοθεί, είπεν ο Κύριος.  Με την προσευχή καταθέτουμε τι ζητούμε από το Θεό, διότι είμαστε δικό του δημιούργημα, φίλοι του, αδελφοί του, και κληρονόμοι της Βασιλείας του, όπως μας αποκάλεσε, έτσι  λέγουν η  Γραφή και οι Πατέρες. Ο Θεός γνωρίζει πριν ζητήσουμε τι χρειαζόμαστε. 

   Ο άλλος  είναι της ευχαριστίας=ευχαριστούμε τον ευεργέτη. Από χώμα μας έκανε αυτό που είμαστε, μας ετοιμάζει μεγαλύτερες εκπλήξεις θα λέγαμε σε πνευματικό επίπεδο της άλλης ζωής. Είναι δυνατόν ο κάθε ευεργετημένος να μην ευχαριστεί τον ευεργέτη; εκτός αν είναι αχάριστος.

   Σήμερα οι χριστιανοί από το αποτέλεσμα της παγκόσμιας σύγχυσης, ταραχής, διαφωνίας, κλπ, δημοσιεύουν ότι δεν προσεύχονται, διότι αν προσεύχονταν δεν θα είχαμε αυτά τα αρνητικά αποτελέσματα σε παγκόσμιο επίπεδο. 

   Εμπόδιο προσευχής είναι ο 1] Σατανάς, ο Διάβολος, ο παν πόνηρος, ο παν κάκιστος, ο πανούργος και μισάνθρωπος δαίμονας. Εμποδίζει τον άνθρωπο με τους λογισμούς. Μόλις θελήσουμε να προσευχηθούμε σπέρνει στο νου μας λογισμούς, φαντασίες, επιθυμίες κλπ, για να μας εμποδίσει στην επικοινωνία με το Δημιουργό Θεό. 

   Μας εμποδίζει στην προσευχή με την πολυμέριμνα ή αλλιώς 2] κόσμο, με υποθέσεις, σχέδια, προγράμματα, καθήκοντα, δοσοληψίες, έγνοιες, υποχρεώσεις, ανησυχίες, προβλήματα της καθημερινότητας, κλπ, που μας κλέβει όλη την ημέρα. Για προσευχή δεν μένει καθόλου χρόνος, ας πέρασε ένα 24ωρο. Έτσι  βουτηγμένει μέσα στο βούρκο του κόσμου λέμε αύριο θα προσευχηθώ, το ίδιο συμβαίνει και αύριο και έτσι  περνάνε ημέρες, εβδομάδες, μήνες, χρόνια, χωρίς προσευχή, ακόμη και όλη η ζωή μας. 

   Τρίτος εχθρός μου δεν θέλει να προσευχόμαστε είναι ο ίδιος ο εαυτός μας, 3] η σάρκα ή φιληδονία που λένε οι Πατέρες. Οι απολαύσεις χαλαρώνουν το σώμα, το παραλύουν, το χαυνώνουν, κλπ, γίνεται απρόθυμο, κουρασμένο, αμελεί και αδρανεί και απενεργοποιείται, και άντε να το συμμαζέψεις στην προσευχή. 

  Βλέπετε στον κλήρο που είναι μικρή μειοψηφία στο χριστιανισμό, να διαφωνούν στα περί πίστεως και να έχουν διαιρέσει την χριστιανική πίστη, σε πολλές πίστες με ιδιαιτερότητες πολλές κλπ. Αν ήταν προσευχόμενος ο κλήρος στον ίδιο Θεό Πατέρα, θα άκουγαν όλοι τα ίδια. 

   Δεν είναι δυνατόν ο ίδιος Θεός να λέγει στην προσευχή αυτών, άλλα στον έναν, και άλλα στον άλλον, και άλλα στον κάθε άλλον.  Αυτό φανερώνει ότι οι ποιμένες δεν προσέρχονται στον ίδιο Θεό, άρα δεν προσεύχονται ούτε στον ίδιο Θεό, αλλά στο θεό της επιλογής των.  

   Άρα σε ποιον προσέρχονται και σε ποιον προσεύχονται και ποιον ακούνε και ποιανού εντολές πιστεύουν, τηρούν και πράττουν; 

 

Πάμε στο δεύτερο τελεσίγραφο από τα δύο, το της Νηστείας.  

   Νηστεία σημαίνει ατροφία, ασιτία,= δεν τρώγω, νη=δεν, εσθίω=τρώγω. Σήμερα για τον χριστιανό είναι πρόγραμμα διατροφής, εθελοντικής, εκούσιας για πνευματική θεραπεία και υγεία για λόγους πίστεως και σωτηρίας.  

   Η νηστεία θεσμοθετήθηκε από το Θεό στον Παράδεισο όταν είπε στους πρωτόπλαστους: όλα είναι δικά σας, για εσάς εκτός από τούτο το δένδρο, δεν θα φάτε ποτέ από τους καρπούς του, ούτε στον ίσκιο του θα καθίσετε. 

   Η νηστεία είναι πρόγραμμα προετοιμασίας για συνάντηση με το Θεό.  Τα επίπεδα νηστείας είναι 1] της ξηροφαγίας, 2] της κατάλυσης οίνου και ελαίου, 3] της κατάλυσης ιχθύος, 4] της κατάλυσης τυρού και αυγών, 5] της κατάλυσης εις πάντα-κάθε φαγητού που τρώγουν οι χριστιανοί. Η νηστεία μάλλον ιστορικά καθιερώθηκε πρώτα στην Αίγυπτο, μετά Ελλάδα, μετά Ιουδαία, μετά στο χριστιανισμό και μετά στο Ισλάμ. Η πολυφαγία είναι πάθος, είναι κοιλιο- δουλεία, από τα πιο δύσκολα και πάθος αδιάβλητο. Ο χριστιανός δεν έχει μόνο το στομάχι που μπορεί να το  στερήσει από φαγητά, λειχουδιές, ποτά, γλυκά και διάφορα άλλα φαγώσιμα, αλλά να τιθασεύσει και τις αισθήσεις, όπως, την γεύση, την όραση, την ακοή, την όσφρηση, και την αφή, καθώς όλα τα υπόλοιπα μέλη του σώματος να νηστεύσουν παράλληλα όλα τις ίδιες ημέρες. Δεν γίνεται να νηστεύει ένα μέλος ενώ ταυτόχρονα κάποια άλλα να μην νηστεύουν. Δεν μπορεί η γλώσσα φωνητικά να βλασφημεί, το χέρι να κλέβει, το πόδι να βαδίζει προς αμαρτωλές συνάξεις, καθώς ούτε ο νους να υπερηφανεύεται, να φθονεί, να δημιουργεί σενάρια φαντασίας κλπ. Τα μέλη του σώματος κάθε χριστιανού είναι μέλη του Χριστού και όχι δικά του. Η Γραφή λέγει δεν μπορώ να κάνω τα μέλη του Χριστού που φέρω ως άνθρωπος, μέλη πόρνου, πόρνης, κλέφτη, φονιά, κλπ. Η νηστεία στον χριστιανό είναι ψυχοσωματικό ζήτημα, αν αυτό δεν γίνεται μαζί τότε υπάρχει αταξία στον άνθρωπο και ταραχή.  Δεν είναι δυνατόν να νηστεύεις τα αρτύσιμα φαγητά και να τρώγεις όλα τα άρρωστα ακούσματα καθώς και τα βλεπόμενα πολλές ώρες κάθε ημέρα στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή ή στο κινητό τηλέφωνο κλπ.       


   Το κείμενο είναι διαρκώς βελτιούμενο, και διορθούμενο, να το παρακολουθείς τακτικά έως ότου συμπληρωθεί. Διάβαζε επίσης και όλες τις παλιές αναρτήσεις. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου