Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΎ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ.

        Λέξεις τηλεγραφικές που συνιστούν στον χριστιανό, να είναι σε Ενημέρωση, Αφύπνιση, Προετοιμασία, Ετοιμότητα, Επιλογή, Απόφαση κλπ, για την πορεία προς τον προσωπικό Γολγοθά του κάθε Ορθοδόξου Χριστιανού.

 Λέξεις από την Γραφή και την Υμνολογία των Ακολουθιών της Εκκλησίας.

Πέρασαν 3 εβδομάδες και 4 Κυριακές του Τριωδίου. 3 εβδομάδες προ-άθληση-προπόνηση θα το λέγαμε. 3 εβδομάδες σχετική προετοιμασία για να εισέλθουμε στο Στάδιο των αγωνισμάτων. Αγωνίσματα είναι όχι αυτά που όλοι γνωρίζουν περί αθλητικού στίβου κλπ.   Εδώ αγωνίσματα είναι οι Αρετές. Από την λεγόμενη Καθαρή Δευτέρα εισερχόμαστε στο πνευματικό στάδιο [στάδιο της εκκλησίας τοπογραφικά είναι όλος ο κόσμος] για κατάκτηση μεταλλίου αρετών και όχι χρυσού, αργυρού και χάλκινου κρεμασμένα σε μία  κορδέλα.

    Την πρώτη Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου κυριαρχεί η λέξη προσευχή μαζί με τις λέξεις Τελώνης, Φαρισαίος και ζήλος. Την λέξη προσευχή την συναντούμε στους ύμνους 5 φορές, αλλά το πνεύμα των ύμνων της Κυριακής είναι περί της προσευχής των δύο αυτών ανδρών, επίσης την λέξη Τελώνης 41 φορές, την λέξη Φαρισαίος 29 φορές, και την λέξη Ζήλος 14 φορές. Ο Τελώνης εισήλθε στο Ναό με διάθεση και πνεύμα ταπεινώσεως οπότε είναι πρότυπο ταπεινού ανθρώπου, Ο δε Φαρισαίος εισήλθε στο Ναό με έπαρση υπερηφάνεια ή εγωισμό, τον λεγόμενο φαρισαϊσμό. Οι ύμνοι μας προτρέπουν να μοιάσουμε με τον Τελώνη και να αποφύγουμε το πνεύμα και την συμπεριφορά του Φαρισαίου. Επίσης με την λέξη ζήλος οι ύμνοι μας παρακινούν να ζηλώσουμε - ζηλέψουμε  από τους δύο, μόνο τον Τελώνη [που μας ενώνει με το Θεό] και να απορρίψουμε ως παράδειγμα τον Φαρισαίο [που μας χωρίζει από το Θεό].

   Αυτό μας αφορά διότι οι λέξεις αυτές αν τις δεχτούμε ως πρότυπα μας οδηγούν σε κάποια πνευματική κατάσταση, ώστε να μιμηθούμε το πρόσωπο Τελώνης ή Φαρισαίος. Βασικά δύο είναι οι συμπεριφορές των ανθρώπων. Μία είναι η τελωνική και δεύτερη η φαρισαϊκή-υποκριτική.

   Ακολουθεί η δεύτερη Κυριακή του Ασώτου που έχουμε  πάλι δύο πρόσωπα, τον μικρό και τον μεγάλο αδελφό. Το πνεύμα των ύμνων της Κυριακής του Ασώτου σκοπόν έχει, επειδή  όλοι οι χριστιανοί υπήρξαμε άσωτοι [με το γνωστό της εκκλησίας : ουδείς αναμάρτητος = άσωτος] σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, να μιμηθούμε τον μικρό αδελφό τον άσωτο, [και να επιστρέψουμε στο σπίτι του πατέρα Θεού που μας περιμένει], και όχι τον μεγάλο αδελφό.

   Τρίτη Κυριακή είναι της Αποκρέω ή της κρίσεως των ψυχών. Εδώ έχουμε δύο κατηγορίες ανθρώπων ή ψυχών που θα καταχωριστούν σε δύο πλευρές, η μία δεξιά και η άλλη αριστερά. Αυτή την Κυριακή κυριαρχούν οι λέξεις Δίκαιο 18 φορές και η 40 φορές Κρίσις.

   Επόμενη Κυριακή είναι η Κυριακή λεγομένη της Τυρινής [από τα γαλακτο-τυροκομικά προϊόντα που καταλύουμε αυτή την εβδομάδα], ή της εξορίας, ή έξωσης των Πρωτοπλάστων Αδάμ και Εύας από τον Παράδεισο.

1 Κυριακή Τελώνης και Φαρισαίος.

2 Κυριακή μικρός και μεγάλος αδελφός, ή πατέρας και υιός, ή ο διπλός εαυτός μας, ή φυγή και επιστροφή.

3 Κυριακή δίκαιοι και αμαρτωλοί, ή δύο βιβλία γραμμένα, ή δεξιά και αριστερά, ή στον παράδεισο ή στην κόλαση, με το Θεό ή με τον σατανά, με την αιώνια ευδαιμονία ή με την αιώνιο  βάσανο.

4 Κυριακή Αδάμ και Εύα, μέσα και έξω από τον παράδεισο, νόμιμο και παράνομο, αμοιβές και ποινές. 

   Ο Αδάμ που ήταν πλασμένος υλικά-σωματικά, και ποιημένος-προικισμένος πνευματικά από το Θεό. Άρχοντας απάντων των εν τω παραδείσω. Εξέπεσα και από Κύριος έγινα υπηρέτης. Με έντυσε  στολήν Θεοΰφαντον. Με προειδοποίησε ότι αν φάω θα αποθάνω.  Εμπιστεύθηκα την συμβουλή και την γνώμη του εχθρού. Αρνήθηκα και δεν τήρησα την εντολή του Θεού. Από αόρατο χιτώνα ενδύθηκα φύλλα συκιάς και δερμάτινο. Απατημένος και γυμνός. Εξ αιτίας της βρώσεως εστερήθηκα απάντων των αγαθών δωρεών. Εν γνώση μου έγινα παραβάτης του νόμου του Θεού. Απερρίφθην της θείας δόξης και εξευτελίστηκα. Εσκοτίστηκε ο νους μου. Μίαν μόνο εντολήν παρέβην και εξεβλήθην = εκδιώχθηκα από  του παραδείσου. 

   Ο Θεός του είπε: ὀλα είναι δικά σου, μὀνο από ένα δένδρο δεν θα φας από τους καρπούς του, διότι αν φας θα πεθάνεις. Σαν να του είπε: τα χίλια δένδρα με τα φρούτα τους είναι δικά σου, αυτό το ένα μην το πλησιάσεις, διότι θα σου κάνει κακό-ζημιά-θα σου φέρει θάνατο. Ο Αδάμ και η Εύα διάλεξαν και αποφάσισαν να πεθάνουν. Αυτό και έπαθαν, δηλαδή απέθαναν και παρέσυραν στο θάνατο και τους απογόνους τους, εμάς δηλαδή. Αφού γεννηθήκανε στην εξορία και εμείς εξόριστοι είμαστε, διότι τον τόπο της εξορίας των προγόνων μας κληρονομήσαμε.

   Εκάθισεν ο Αδάμ απέναντι του παραδείσου και με γοερή φωνή  έλεγε: θρηνώ και οδύρωμαι. Οίμοι=αλοίμονό μου,  ο τάλας=ταλαίπωρος. Οίμοι =αλοίμονό μου αθλία ψυχή. Οίμοι-Αλοίμονό μου,  ο άθλιος.

   Αυτή η γνωριμία με το περιεχόμενο και το πνεύμα των 4 Κυριακών, γνωστικά πρέπει να το κατέχουμε όλο το χρόνο, καθώς η διδασκαλία από τις 4 Κυριακές  και όλου του χρόνου πάνε μπροστά και εμείς ακολουθούμε από πίσω όλης της διδαχής. Αμήν.

   Έφθασε ο καιρός-χρονική περίοδος [η λεγόμενη μεγάλη τεσσαρακοστή] και φέτος δια τον πνευματικόν αγώνα αδελφοί. Ας αγωνιστούμε στο στάδιο της ζωής, υπό τις οδηγίες και τις εντολές του Θεού διά να νικήσουμε τον απατεώνα διάβολο και να στεφανωθούμε την ημέρα της Αναστάσεως.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου